תהליך הקליטה לכפר

קליטה בכפר תקוה מותנית בהפניה ומימון ע"י אחד מארבעת הגורמים הבאים:

  • משרד הרווחה – האגף לטיפול במוגבלות שכלית התפתחותית
  • משרד הרווחה – אגף השיקום
  • משרד הרווחה – השרות לאדם עם אוטיזם
  • משרד הביטחון – אגף השיקום

במקביל לפניה ולהכרות איתנו יש לפנות למחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריכם – על מנת לקבל הפניה ומימון של אגפי משרד הרווחה.

להלן פירוט השלבים השונים בתהליך ההכרות, בדיקת ההתאמה וקליטה לכפר:


שלב ראשון – פנייה טלפונית למיה במזכירות הכפר ע"י המשפחה או העו"ס במחלקה לש"ח.
תתקיים שיחה טלפונית להיכרות ראשונית עם נתוני המועמד ולבדיקת אפשרות התאמתו לכפר.
בשיחה יבדקו קריטריונים ראשוניים של גיל (20-32), אבחון התנהגותי, רגשי וקוגניטיבי, מידת העצמאות של המועמד, מסגרות קודמות בהן היה המועמד וכד'.


שלב שני – במקביל לפניה ולהכרות אתנו יש לפנות למחלקה לשירותים חברתיים באזור מגוריכם.


שלב שלישי – העברת מסמכים רשמיים אודות המועמד.
מסמכים רשמיים כמו אבחון, דו"ח סוציאלי ודו"ח רפואי. יהוו נדבך ראשוני בהיכרות עם המועמד. לאחר קריאת המסמכים יוחלט אם יש מקום להמשיך בתהליך.


שלב רביעי – פגישת היכרות וסיור בכפר:
פגישת ההיכרות והסיור נערכים בשעות הבוקר ואורכים כשעה וחצי עד שעתיים. הפגישות תתקיימנה בתיאום מראש עם מיה.


שלב חמישי – השלמת מסמכים ושיחה עם מסגרות קודמות.
אם המועמד היה קודם במסגרות אחרות תתבקש המשפחה להביא חוות דעת ממסגרות אלו ולאפשר לצוות הכפר לשוחח עם הצוות במסגרות הקודמות.


שלב שישי – בדיקה אצל רופאי הכפר:
אם הצדדים מעוניינים להמשיך בתהליך, יזומן המועמד לבדיקה אצל רופאי הכפר
(רופא פנימי ופסיכיאטר) שיצטרכו לאשר כי אין מניעה לקליטת המועמד לכפר.


שלב שביעי – ביקורי הכרות קצרים בכפר.
בשלב זה יוזמן המועמד לביקורים קצרים בכפר ויתנסה בהשתלבות במערך הפנאי והתעסוקה.


שלב שמיני – ועדת קבלה המורכבת מהצוות המקצועי בכפר בשילוב נציג/ת משפחות הדיירים מוסמכת לקבל את ההחלטה לקלוט דייר חדש לכפר. זאת – במקביל להחלטה ולהליך השמה ע"י המחלקה לש"ח באזור מגוריכם.


הועדה תקיים פגישה עם המשפחה ועם המועמד/ת לאחר ששירותי הרווחה הממלכתיים אישרו את הכרת במועמד/ת ומבטיחים הפנייה ומימון.

הקליטה בפועל יכולה להתבצע בשלבים על פי נתוני המועמד/ת ועמדת המשפחה.

  • התיאור הנ"ל מתמצת את תהליך הקליטה כפי שנעשה בדרך כלל. יחד עם זאת יתכנו שינויים בהתאם לכל מקרה ולגופו של עניין.

ליצירת קשר ושאלות ניתן לפנות למיה – במזכירות הכפר בטלפון 04-9539721.

או להשאיר פרטים ונחזור אליכם: ראו גם "צור קשר"

צרו איתנו קשר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם