קבוצת לימוד כישורי חיים

 
שם המסגרת: כפר תקווה, 
כתובת: ת.ד.17,קריית טבעון,36100 .
 
 
 
דף לסיכום ותיעוד פרויקט

שם הפרויקט:

קבוצת לימוד "כישורי חיים "
תאריך :   27.06.2012
 
 
מטרת הפרויקט: פיתוח יכולות אישיות וטיפוח כישורי חיים להשתלבות בחיי קהילה.
 
שם המגיש ותפקידו: אנז'לה קורליקוב, מורה לחינוך מיוחד.
איש קשר במסגרת: סבטלנה לבונץ ,מרכזת מערך הטיפול והשיקום
 
דואר אלקטרוני:         svetlanal@kfartikva.org.il
 
 
 
למי מיועד הפרויקט
·         גודל קבוצה - 12 דיירים. 
·         קבוצת גיל -21-35.   
·         רמת תפקוד - דיירים בעלי פיגור שכלי קל בשיתוף עם דיירים המאובחנים כבעלי הפרעות נפשיות ואינטליגנציה גבולית.
 

יועצים, אנשי מקצוע נוספים שסייעו בהכנת הפרויקט :
·         סבטלנה לבונץ – רכזת מערך הטיפול
·         עליזה בולונרו –  רכזת בית הספר
 
 
רציונאל הפרויקט:
·         רכישת ידע תיאורטי בתחום כישורי חיים ויישומיו ברמות שונות :ביצועית,נורמטיבית והערכית.
·         פיתוח של  המיומנויות היומיומיות ועצמאות.
·         פיתוח מיומנויות חברתיות ואישיות,סינגור עצמי ומנהיגות.
·         סיוע  בשילוב בקהילה.
 

 

יעדי הפרויקט במונחים מדידים:
1.      השתתפות קבועה בפגישות: פגישה קבוצתית  של שעה וחצי פעם בשבוע.
2.      ידע תיאורטי הנבדק ע"י תרגול ויישום בשטח – פעם בחודשיים.
3.      השתתפות וביצוע במשחקי תפקידים וסימולציות על סיטואציות בלתי צפויות.
4.      הערכת ההישגים אישיים   של כל תלמיד באמצעות עבודה קבוצתית.
 
 מהלך ביצוע הפרויקט:
רקע:
 הפרויקט כולל נושאים שונים ומתוכנן לטווח ארוך: 3 – 6 שנים.
    כל שנה לומדים נושא אחר ששייך לכישורי חיים. הקבוצה שותפה לבחירת הנושא.
    שנה א' – נושא "רכישת מיומנויות במרכזי קניות"
   שנה  ב'– נושא "תחבורה ציבורית"
   שנה ג' – נושא "תחזוקת בית ואירוח"
    שנה ד' – נושא "אכילה וארוחות"
 
1.      איתור צרכים של הדיירים.
2.      גיבוש קבוצת לימוד.
3.      כתיבת תכנית לימוד.
4.      הדרכה  רלוונטית לצוות הרחב של המסגרת.
5.      ביצוע של הלימודים לפי התכנית.
6.      הערכה וסיכום שנתי.
 
הכנות טכניות:
 
1.      מיקום: כיתת לימוד של בית הספר בשטח הכפר.
2.      חומר עזר:  חומר תיאורטי לפי נושאים, דפי עבודה, תרגילים, כלי כתיבה.
3.      מקורות מימון: התוכנית ממומנת במסגרת תקציב הכפר. בנוסף – הוצאות אישיות בביצוע .
   התרגול בשטח מכספי דמי הכיס (שכר עידוד מעבודתם) של הדיירים.
 
תוצאות הפעלת הפרויקט בהתייחס ליעדים :
 
1.      קיימת שביעות רצון גבוהה מהעמידה ביעדים המדידים של התוכנית.
2.      קיים צורך לייצר את החומר הלימודי והדבר דורש זמן הכנה רב.
3.      העדר חומר עזר למורה וחוברות עזר לתלמידים מקשה מאד על ההכנות והביצוע.
4.      חלק מהישגי התוכנית לא היו צפויים מראש: בעיקר חיזוק שיתופי הפעולה בין הדיירים והעזרה ההדדית.
 
תרומת הפרויקט לדיירים / לחניכים/ לצוות / למשפחות:
 
1.      הפרויקט תרם לדיירים בשיפור הרגשתם בשילוב בקהילה – על פי דיווח שלהם בסיכום השנתי.
2.      הגברת הביטחון העצמי, כלים יישומים לתפקוד טוב יותר בכפר ומחוץ לכפר על סמך צפייה בביצועים.
3.      תקשורת בין אישית טובה יותר אשר התפתחה במהלך השנה וניתן לראות את תוצאותיה בקרב הדיירים.
 
 
המלצות למסגרת המעוניינת להפעיל פרויקט דומה:
1.      רצוי לעבוד בקבוצה קטנה, יחסית: 10 – 12 דיירים.
2.      מומלץ לשלב סייע/ת קבוע/ה לצורך עבודה פרטנית או חלוקה לקבוצות קטנות – בנושאים מיוחדים.
3.      רצוי שחומר הנלמד יהיה נגזר מתוך החיים היומיומיים וסביבתם הקרובה של הדיירים. הדיירים מודעים על התחומים שהם מתקשים בהם. בחירת נושאי למידה היא חלק אינטגראלי של הלמידה.
4.      חשוב לשמור על שיטת הלימודים (לשלב ידע תיאורטי עם יישומים בשטח,לעשות בדיקה עצמית של ההבנה והפנמה, ולחזור לאותו נושא עוד פעם במידת הצורך).

 

 

 

 
 
 

 

 

 

 


פרוייקטים מיוחדים

דף בית 
אודות
רקע היסטורי
בית לחיים
חזון ויעוד
דרושים

הטיפול והשיקום
מרכז טיפולי
מגורים
הצוות הטיפולי
שרותי הבריאות

דיור בקהילה
מערך הדיור

תהליך הקליטה
תוכנית צעירים
תהליך הקליטה

מערך התעסוקה
ידע כללי
התחום היצרני
יוצרים בכפר
תעסוקה במרחב הכפר
תעסוקה בשוק החופשי
תעסוקה אחרת

כתובת: כפר תקוה, ת"ד 17
קרית טבעון 3601001


 04-9838666, 04-9539721

                 

ניתן לתאם ביקור אצלנו בתאום טלפוני מראש

ארטוויז'ן | Quickyweb