חבר הכנסת איתן ברושי, שהיה גם ראש המועצה האזורית שלנו ומזכ״ל התנועה הקיבוצית, ביקר השבוע בכפר שלנו. הנה התרשמותו מהביקור: 

כל פעם מחדש כאשר אני מגיע ל"כפר תקווה", הלב מתרחב לנוכח המפגש עם האנשים המיוחדים ועם העובדים במקום, כולל מתנדבי שנת שרות של התנועה הקיבוצית, העושים עבודת קודש.

כפר תקווה השוכן בעמק יזרעאל, סמוך לקריית טבעון, הוא כפר לאנשים בוגרים עם מוגבלויות מגוונות, מקום המאכלס 225 בוגרים בגילאים שונים ומגוונים, המאפשר למתגוררים בו שגרת חיים עשירה, מגוונת ותומכת, הכוללת שילוב חברתי בחיי הקהילה, תעסוקה, שילוב של עבודת אדמה והעצמה אישית. הדיירים במקום מעורבים בחיי היום יום בכפר עצמו, בקריית טבעון בה חלקם מתגוררים וביקב "טוליפ" הסמוך, יקב בוטיק הכי גדול בארץ המייצר 330 אלף בקבוקים לשנה ומעסיק 7 עובדים מהכפר.

כאשר כיהנתי כראש מועצת עמק יזרעאל, הכפר חווה קשיים רבים. סייעתי למנהלי הכפר עם היתרי הבנייה להגדלת המקום ועזרתי להם בחיבור עם קרנות פילנתרופיות שונות, כמו קרן ויינברג, שבנוסף לסיוע הממשלתי בסך 35 מלש"ח, תורמות מיליונים רבים לרווחתם של הדיירים במקום.

התרגשתי מאד לפגוש את הדיירים ואת מנהלי הכפר בראשות מושיק גרוס ואני רואה במקום כמו "כפר תקווה" סימן לחוזקה ועוצמתה של החברה בישראל שיודעת לשלב ולהכיל בקרבה גם אנשים בעלי צרכים מיוחדים. כן יירבו!

צרו איתנו קשר

אתם מוזמנים להשאיר פרטים בטופס ואנו ניצור איתכם קשר בהקדם

נגישות